zondag 5 maart 2017

10e WEDSTRIJDPLAN 2017

MIJN WEDSTRIJD (5-maart-2017)

Wedstrijd indeling, planning


In de Venloop 2017 staan vier belangrijke wedstrijdpunten waaraan ik mijn aandachtspunten hecht.
  • Mijn (negatieve split) snelheidsplan maakt gebruik van de Kilometerpunten; pas- en ademhalingsfrequentie constant 180 spm.

    Tot 3km:   HS≤130bpm tot einde Zuidsingel bij het sfeerpunt;
    ademhalingsfrequentie (5-4) 3in/2uit/2in/2uit.

    Tot 19km: HS≥130bpm tot ~144bpm tot voor de stadsbrug;
    ademhalingsfrequentie (5) 3in / 2uit.

    Tot 20km: HS>144bpm als er nog wat over is; vanaf sfeerpunt vlak voor de stadsbrug tot op de Parade (finish);
    ademhalingsfrequentie (3) 2in / 1uit.

    Condities
    - Bij tegenwind: HS~130-144bpm.
    - Op vals plat omhoog: HS~130-144bpm.
    - Bij ernstige vermoeidheid: HS~130-144bpm of 3’ wandelen
       (tussen 19 en 20km op de stadsbrug.
    - LDHS = 144bpm, HDHS = 163bpm.
  • Verzorging: Verzorging (EHBO – Toiletten)
    Indien nodig ‘wateren’ om spanning in het lijf te drainen.
  • Drankposten: Natteweg – Kloosterstraat – Van Boerlostraat – Ruijsstraat
    Elke 5km is er een drankpost ingericht. Ik drink en eet 3 uur voor de start niets, neem geen fles drinken mee, maak gebruik van het aangeboden water.

    De 10k-15k-20k punten zo nodig gebruiken om ‘op adem te komen’.
    Bij de 10km drankpost een energiereep verorberen, die in mijn ‘FlipBelt’ zit.
    In deze ‘FlipBelt’ zit ook 1 zakdoek, geen telefoon, wel 1 memo-recorder om hoogte-dieptepunten te registreren en gehoorbescherming om te enthousiast hoorngeschal te dimmen.
  • Sfeerpunten: Deze worden gebruikt om positieve energie op te nemen. Hier moet ik tegelijkertijd energie uitstralen naar de muzikanten door hen royaal en enthousiast te danken voor hun bijdrage in de organisatie van dit feest.

    ChiRunning     Body Sensing van de elementen
        Aarde: ‘C’ vorm bestaande uit Nek, Skippy-rug en Schouders
        Water: Armen, Dan-tien en Bekken rotatie, Been-swing,
    Lucht: Ademhaling en Mindset.
    Vuur: Energie, Kracht, Bewegingsritme (180 spm) incl. ademhaling door de neus).
    Voetlanding ‘Plezierhulpje’ = hartslag ~136 bps (aeroob=groen), 7.25 min/km.

OPBOUW 'VENLOOP 2017'

Selecteer een onderwerp van wat ik schreef over 'Mijn Venloop 2017';
zoek in de linker kolom  onder:  ‘INHOUDSOPGAVE’

10a. Venloop 2017

·       Inleiding
·       Project halve marathon
·       Visieontwikkeling, Doelen en Planning
·       Body Sensing en Waarnemen
·       Epiloog
·       Training in vier stappen

10b. Chi-Run Masters

·     Visie
·     Definitie
·     StrategieĆ«n
·     Doelen

10c. Wedstrijd voorbereidingen

·     Fasen van de wedstrijd
·     Inleiding looptechniek
·     Opwarmen

10d. Training en Afkoelen

·       Mijn Training
·       Wat was mijn zwaarste training?
·       Gelre Jutberg Trail als zware training
·       Afkoelen, mijn ‘Herstelloopje’ van 15 minuten

10e. Mijn wedstrijd 26-maart-2017

·       Wedstrijd indeling, planning
·       Uitvoering (verslag volgt na 26/3)
·       Herstelloopje (verslag volgt na 26/3)
·       'Lessons learned’ (verslag volgt na 26/3)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten