zaterdag 25 maart 2017

RONDJE BARTLEHIEM 25-03-2017

Nonnen groeten ons, kijk in Sjteil eens naar boven ...

Dit was mijn laatste trainingsrondje voor de Venloop op 26-maart-2017. Deze training van ruim 7 km, liep door Hout-Blerick en Blerick en de opdracht was het trainen met mijn startsnelheid waarmee ik mijn 'negative split' wilde beginnen. In mijn gedachten zat een snelheid van circa 7'/km, dat is iets meer dan 8km/u.

Het trainingsrondje startte op de fiets naar de tandarts bij de Zuiderbrug, daar kon ik mijn tweewieler parkeren. Daarna een paar minuten warmlopen en toen bij bakker 't Bruedje mijn klokje gestart. Met mijn startsnelheid ging het direct al fout, mijn lijf wilde veel te snel, hartslag nog superlaag en benen die jeukten van verlangen naar snelheid. Als je snelheid hebt, is het moeilijk die te verlagen en na de Baarlosestraat te hebben gevolgd tot de afslag 'Holle weg', gaf ik het op en schakelde naar de 2e versnelling (tot een hartslag van 144 bpm), dat ging beter. De route gevolgd tot na de afslag Vliegenkampstraat en toen zag ik dat ik stiekem in de 3e versnelling liep (144 tot 154 bpm). Op dat moment stapte ik naast het trottoir, struikelde en stond weer op. Geen schade. maar de ban was gebroken en de training werd afgerond met het stuk van Noord naar Zuid langs de Maas.

De training was geslaagd, snelheid te hoog, maar geen schade en een goed gevoel in mijn hoofd.
De totale afstand van de halve marathon (21.1 km), heb ik in vieren gedeeld. Het eerste deel tot aan de rotonde op de Natte weg moet mijn snelheid 'beheerst' blijven en daarna mag ik sneller gaan. Dat blijft beheerst, ik zal achterin het peloton blijven, als ik maar lekker en blij loopt.

Allen die dit vandaag (zaterdag-25) nog lezen, wens ik een mooie Zondag toe, diegenen die dit later lezen, hebben nog een verslag van mijn belevenissen op de halve marathon te goed.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten